Alfa Romeo 2000 GTV Bertone

  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 1
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 2
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 3
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 4
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 5
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 6
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 7
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 8
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 9
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 10
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 11
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 12
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 13
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 14
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 15
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 16
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 17
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 18
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 19
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 20
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 21
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 22
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 23
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 24
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 25
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 26
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 27
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 28
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 29
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 30
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 31
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 32
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 33
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 34
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 35
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 36
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 37
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 38
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 39
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 40
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 41
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 42
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 43
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 44
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 45
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 46
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 47
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 48
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 49
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 50
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 51
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 52
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 53
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 54
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 55
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 56
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 57
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 58
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 59
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 60
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 61
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 62
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 63
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 64
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 65
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 66
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 67
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 68
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 69
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 70
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 71
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 72
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 73
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 74
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 75
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 76
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 77
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 78
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 79
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 80
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 81
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 82
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 83
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 84
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 85
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 86
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 87
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 88
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 89
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 90
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 91
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 92
  • Alfa Romeo 2000 GTV Bertone thumbnail 93
€ 47900,-
Merk:Alfa Romeo
Model:2000
Type:GTV Bertone
Carrosserie:Coupé
Aantal deuren:2 deuren
Transmissie:5 versnellingen
Tellerstand:6409 km
Kleur:grijs
Cilinderinhoud:1962
Aantal cilinders:0
Vermogen motor:96 kW / 131 pk
Bouwjaar:20-06-1975
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

Bella Machina, of te wel mooie auto. Het hier aangeboden exemplaar is nieuw geleverd in Italië en is al decennia lang in familiebezit. In de afgelopen 10 jaar is de auto volledig gerestaureerd en gereviseerd. Daarbij is kosten nog moeite gespaard en dat is duidelijk zichtbaar. Van de restauratie is een overzichtelijk logboek bijgehouden met facturen en foto's. De Alfa Romeo GTV 2000 is een iconische sportcoupé die deel uitmaakte van de Alfa Romeo 105/115-serie, geproduceerd van de jaren '60 tot de jaren '70. Dit model is vooral bekend om zijn combinatie van Italiaanse stijl, uitstekende rijprestaties en klassieke Alfa Romeo-techniek. De GTV 2000 (Gran Turismo Veloce) werd geïntroduceerd in 1971 als het topmodel van de GTV-reeks. De GTV 2000 was uitgerust met een 2.0-liter viercilinder twin-cam motor (vier kleppen per cilinder), die ongeveer 132 pk produceerde. Dit was de krachtigste motor in de GTV-reeks en zorgde voor uitstekende prestaties. De motor was gekoppeld aan een handgeschakelde 5-versnellingsbak. Dankzij de lichte constructie en krachtige motor kon de GTV 2000 accelereren van 0 naar 100 km/u in ongeveer 9 seconden, met een topsnelheid van rond de 200 km/u. De auto stond bekend om zijn levendige rijgedrag, sportieve wegligging en responsieve besturing. De Alfa GTV 2000 werd ontworpen door Bertone, een gerenommeerde Italiaanse carrosseriebouwer. Het ontwerp had strakke, elegante lijnen met een opvallende lage neus en een iets kortere, strakke achterkant. De GTV 2000 had een sportieve maar toch verfijnde uitstraling. De neus was herkenbaar aan de iconische Alfa Romeo "scudetto" grille met dubbele koplampen. Interieur: Het interieur was luxueus voor zijn tijd, met sportstoelen, een met hout afgewerkt dashboard, en een sportief drietalige stuurwiel. De eenvoud en elegantie van het interieur onderstreepte de focus op de rijervaring. Ophanging en handling: De GTV 2000 had een onafhankelijke ophanging aan de voorzijde en een starre as aan de achterzijde, met schroefveren rondom. De auto bood een uitstekend rijgedrag met precieze besturing, wat hem populair maakte bij autoliefhebbers en coureurs. Schijfremmen: Voor en achter had de GTV 2000 schijfremmen, wat een opvallend kenmerk was voor een sportcoupé in die tijd en bijdroeg aan zijn indrukwekkende remprestaties. De Alfa Romeo GTV 2000 wordt beschouwd als een van de meest geliefde klassieke Alfa Romeo's. Hij vertegenwoordigt de gouden jaren van Alfa Romeo in de jaren '60 en '70, een tijd waarin het merk bekendstond om zijn focus op rijplezier en prestaties. De GTV 2000 is nog steeds zeer gewild onder verzamelaars vanwege zijn tijdloze design, uitstekende prestaties en historische waarde. De GTV-modellen waren ook populair in de autosport, met name in rally's en toerwagenkampioenschappen. De GTV 2000 stond bekend om zijn robuustheid en wendbaarheid op het circuit. Samengevat is de Alfa Romeo GTV 2000 een prachtige klassieke sportcoupé die zowel qua prestaties als design de essentie van het Italiaanse automerk perfect weergeeft.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 9092

360 graden foto / Video

    Neem contact op over deze auto


    Home