Triumph Stag V8 automaat
Delen naar:
Merk: | Triumph |
Model: | Stag V8 automaat |
Carrosserie: | Cabriolet |
Aantal deuren: | 2 deuren |
Transmissie: | Automaat |
Tellerstand: | 47192 km |
Kleur: | geel |
Cilinderinhoud: | 2997 |
Aantal cilinders: | 8 |
Vermogen motor: | 118 kW / 160 pk |
Massa: | 1275 kg |
Bouwjaar: | 28-02-1972 |
Brandstof: | Benzine |
Opmerkingen
USA import in 1999 , roestarme auto pas in 2021 ingebruik genomen in Nederland.Onderzijde is helemaal behandeld en in de lak gezet. Voorzien van nieuwe Polyset bussen in de wielophanging voor en achter. Voorzien van een nieuw cabriodak, koperen remleidingen enz. Met veel historie en nota's. De Triumph Stag is een Britse cabriolet met V8-motor die tussen 1970 en 1978 werd geproduceerd door Triumph Motor Company. De Stag werd ontworpen als een luxe sportauto met een elegant design en een krachtige motor, en was bedoeld om te concurreren met modellen als de Mercedes-Benz SL. De Stag was uitgerust met een in eigen huis ontwikkelde 3.0-liter V8-motor. De motor is een 90 graden V8, met een enkele bovenliggende nokkenas (SOHC) per cilinderbank. De V8 leverde oorspronkelijk ongeveer 145 pk bij 5500 tpm. De Stag werd geleverd met een handgeschakelde vierversnellingsbak met optionele overdrive, en een automatische transmissie was ook beschikbaar voor comfortabelere rijervaringen. De auto is voorzien van een onafhankelijke ophanging rondom, met schroefveren voor een redelijk comfortabel rijgedrag. De ophanging is afgestemd op een stabiele en toch sportieve rijervaring. De Stag bood voor zijn tijd een luxueus interieur, met comfortabele zetels en aandacht voor detail. De auto was voorzien van houten accenten op het dashboard, wat een klassiek en warm gevoel gaf. Instrumentenpaneel: Een uitgebreid instrumentenpaneel voorziet de bestuurder van alle nodige informatie, inclusief snelheidsmeter, toerenteller, brandstofmeter, en olietemperatuurmeter. Stoelen: Voorzien van comfortabele, leren of stoffen stoelen met goede zijwaartse steun, ideaal voor lange ritten. Ruimte en ergonomie: De Stag bood verrassend veel been- en hoofdruimte, ook voor langere bestuurders, en werd geprezen om zijn zitcomfort. De achterstoelen zijn klein, maar kunnen handig zijn voor korte ritten of extra bagageruimte. De Triumph Stag heeft een cultstatus bereikt onder liefhebbers van klassieke Britse auto’s en is geliefd vanwege zijn stijlvolle ontwerp en unieke kenmerken. De Stag een geliefd verzamelobject geworden, vooral vanwege zijn unieke V8-geluid en de combinatie van een sportieve cabriolet en praktische luxeauto. Classic car clubs: Er zijn wereldwijd veel Triumph Stag-clubs en gemeenschappen, die onderdelen en kennis delen over onderhoud en restauratie.
Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.
- Nummer Hofman.nl: 16437