Triumph Stag V8 automaat

  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 1
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 2
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 3
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 4
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 5
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 6
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 7
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 8
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 9
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 10
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 11
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 12
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 13
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 14
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 15
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 16
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 17
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 18
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 19
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 20
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 21
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 22
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 23
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 24
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 25
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 26
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 27
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 28
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 29
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 30
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 31
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 32
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 33
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 34
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 35
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 36
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 37
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 38
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 39
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 40
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 41
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 42
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 43
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 44
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 45
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 46
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 47
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 48
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 49
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 50
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 51
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 52
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 53
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 54
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 55
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 56
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 57
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 58
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 59
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 60
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 61
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 62
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 63
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 64
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 65
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 66
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 67
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 68
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 69
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 70
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 71
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 72
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 73
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 74
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 75
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 76
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 77
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 78
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 79
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 80
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 81
  • Triumph Stag V8 automaat  thumbnail 82
€ 18900,-
Merk:Triumph
Model:Stag V8 automaat
Carrosserie:Cabriolet
Aantal deuren:2 deuren
Transmissie:Automaat
Tellerstand:47192 km
Kleur:geel
Cilinderinhoud:2997
Aantal cilinders:8
Vermogen motor:118 kW / 160 pk
Massa:1275 kg
Bouwjaar:28-02-1972
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

USA import in 1999 , roestarme auto pas in 2021 ingebruik genomen in Nederland.Onderzijde is helemaal behandeld en in de lak gezet. Voorzien van nieuwe Polyset bussen in de wielophanging voor en achter. Voorzien van een nieuw cabriodak, koperen remleidingen enz. Met veel historie en nota's. De Triumph Stag is een Britse cabriolet met V8-motor die tussen 1970 en 1978 werd geproduceerd door Triumph Motor Company. De Stag werd ontworpen als een luxe sportauto met een elegant design en een krachtige motor, en was bedoeld om te concurreren met modellen als de Mercedes-Benz SL. De Stag was uitgerust met een in eigen huis ontwikkelde 3.0-liter V8-motor. De motor is een 90 graden V8, met een enkele bovenliggende nokkenas (SOHC) per cilinderbank. De V8 leverde oorspronkelijk ongeveer 145 pk bij 5500 tpm. De Stag werd geleverd met een handgeschakelde vierversnellingsbak met optionele overdrive, en een automatische transmissie was ook beschikbaar voor comfortabelere rijervaringen. De auto is voorzien van een onafhankelijke ophanging rondom, met schroefveren voor een redelijk comfortabel rijgedrag. De ophanging is afgestemd op een stabiele en toch sportieve rijervaring. De Stag bood voor zijn tijd een luxueus interieur, met comfortabele zetels en aandacht voor detail. De auto was voorzien van houten accenten op het dashboard, wat een klassiek en warm gevoel gaf. Instrumentenpaneel: Een uitgebreid instrumentenpaneel voorziet de bestuurder van alle nodige informatie, inclusief snelheidsmeter, toerenteller, brandstofmeter, en olietemperatuurmeter. Stoelen: Voorzien van comfortabele, leren of stoffen stoelen met goede zijwaartse steun, ideaal voor lange ritten. Ruimte en ergonomie: De Stag bood verrassend veel been- en hoofdruimte, ook voor langere bestuurders, en werd geprezen om zijn zitcomfort. De achterstoelen zijn klein, maar kunnen handig zijn voor korte ritten of extra bagageruimte. De Triumph Stag heeft een cultstatus bereikt onder liefhebbers van klassieke Britse auto’s en is geliefd vanwege zijn stijlvolle ontwerp en unieke kenmerken. De Stag een geliefd verzamelobject geworden, vooral vanwege zijn unieke V8-geluid en de combinatie van een sportieve cabriolet en praktische luxeauto. Classic car clubs: Er zijn wereldwijd veel Triumph Stag-clubs en gemeenschappen, die onderdelen en kennis delen over onderhoud en restauratie.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 16437

360 graden foto / Video

    Neem contact op over deze auto


    Home