Heinkel Tourist 103A-1 .
Delen naar:
Merk: | Heinkel |
Model: | |
Type: | Tourist 103A-1 . |
Carrosserie: | Overig |
Aantal deuren: | 0 deuren |
Transmissie: | 4 versnellingen |
Tellerstand: | 50633 km |
Kleur: | overig |
Cilinderinhoud: | 174 |
Aantal cilinders: | 1 |
Bouwjaar: | 14-04-1960 |
Brandstof: | Benzine |
Opmerkingen
Origineel Nederlandse heinkel Tourist scooter uit 1960 met oud bijbehorend NL kenteken. Goed lopend en rijdend. De Heinkel Tourist 103 A-0 (1955-1957) werd geleverd met een met een vierversnellingsbak, een standaardisatie die nodig was om het motorblok ook in de "Heinkel Kabine" te kunnen gebruiken. Dit was een dwergauto, in feite een "kloon" van de ISO Isetta, die ook door BMW werd gemaakt. De 103 A-0 kreeg ook grotere wielen (van 8" naar 10") en dus ook een groter voorspatbord. De machine kreeg bovendien een telescoopvork. Heinkel Tourist 103 A-1 (1957-1960) werd het buisstuur vervangen door een geprofileerd stuur met een geïntegreerde snelheidsmeter, en het motorblok werd opgehangen in silent blocks. De deelbare velgen waren vervangen en de Siba-dynamo was vervangen door een exemplaar van Bosch. Heinkel Tourist 103 A-2 (1960-1965) Dit zou het laatste model "Heinkel Tourist" worden. De scooter had een iets gewijzigd model en was ook 4 cm korter dan zijn voorganger(s). De scooter was hoekiger en had, vooral aan de achterkant, meer het "vleugel" idee dat indertijd bij Amerikaanse auto's populair was. Er waren ook richtingaanwijzers aan boord en een vernieuwde buddyseat. De telescoopvork werd in 1963 weer vervangen: er kwam een getrokken schommelvork voor in de plaats. In 1965 stopte Heinkel met de productie van scooters.
Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.
- Nummer Hofman.nl: 16184