MG B GT MGBGT Overdrive .

  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 1
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 2
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 3
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 4
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 5
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 6
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 7
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 8
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 9
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 10
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 11
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 12
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 13
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 14
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 15
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 16
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 17
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 18
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 19
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 20
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 21
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 22
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 23
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 24
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 25
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 26
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 27
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 28
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 29
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 30
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 31
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 32
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 33
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 34
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 35
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 36
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 37
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 38
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 39
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 40
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 41
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 42
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 43
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 44
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 45
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 46
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 47
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 48
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 49
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 50
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 51
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 52
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 53
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 54
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 55
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 56
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 57
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 58
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 59
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 60
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 61
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 62
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 63
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 64
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 65
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 66
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 67
  • MG B GT MGBGT Overdrive . thumbnail 68
€ 19900,-
Merk:MG
Model:B
Type:GT MGBGT Overdrive .
Carrosserie:Coupé
Aantal deuren:2 deuren
Transmissie:5 versnellingen
Tellerstand:71310 mijl
Kleur:blauw
Cilinderinhoud:1798
Aantal cilinders:4
Vermogen motor:71 kW / 97 pk
Massa:1030 kg
Bouwjaar:28-02-1972
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

Stijlvolle MGB in de GT uitvoering! Dit exemplaar werd voor het eerst geregistreerd in 1972 in de USA, sinds 2001 in Nederland en hobbymatig gebruikt. Het gaat om hier om een goed verzorgd exemplaar met uiterst fijne techniek en daarom ook zeer strak en prettig rijdend. De pittige 1800 cc motor loopt fantastisch en zorgt voor voldoende vermogen. Als zeer gewaardeerde accessoire is deze MG uitgevoerd met een overdrive versnellingsbak welke zorgt voor meer rust en rijplezier bij hogere snelheden en langere afstanden. Voorzien van mooie rostyle velgen, houten stuur en lederen bekleding ,getint glas, en natuurlijk dubbele SU carburateurs. Het interieur is typisch ingetogen jaren 70 uitgevoerd met enkel het hoognodige aanwezig. Voor dagelijks gebruik een uiterst geschikte klassieker! Op het salon van Brussel in 1964 presenteerde Coune een coupéversie van de MGB. De wijzigingen bleven niet beperkt tot een simpele hardtop: dankzij onderdelen van onder meer Renault en Simca ontwierp hij een auto met een eigen persoonlijkheid, met een aflopende daklijn en een Ferrari-achtige achterkant. Het ontwerp werd zo goed ontvangen dat Coune hem besloot te produceren. Aangestoken door dit succes introduceerde MG de MGB GT in 1965 . Deze gesloten versie werd ook wel ‘poor man’s Aston Martin’ genoemd. De fraaie lijnen had de GT deels ook te danken aan de bemoeienis van de grootmeester in carrosserievormen: Pininfarina, die tevens het prototype bouwde.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 15967

360 graden foto / Video

    Neem contact op over deze auto


    Home