MG BGT MGBGT

  • MG BGT MGBGT  thumbnail 1
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 2
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 3
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 4
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 5
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 6
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 7
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 8
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 9
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 10
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 11
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 12
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 13
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 14
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 15
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 16
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 17
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 18
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 19
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 20
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 21
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 22
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 23
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 24
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 25
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 26
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 27
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 28
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 29
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 30
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 31
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 32
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 33
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 34
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 35
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 36
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 37
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 38
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 39
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 40
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 41
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 42
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 43
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 44
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 45
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 46
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 47
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 48
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 49
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 50
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 51
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 52
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 53
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 54
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 55
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 56
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 57
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 58
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 59
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 60
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 61
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 62
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 63
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 64
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 65
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 66
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 67
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 68
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 69
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 70
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 71
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 72
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 73
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 74
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 75
  • MG BGT MGBGT  thumbnail 76
€ 29900,-
Merk:MG
Model:BGT MGBGT
Carrosserie:Coupé
Aantal deuren:2 deuren
Transmissie:4 versnellingen
Tellerstand:7889 km
Kleur:wit
Cilinderinhoud:1798
Aantal cilinders:4
Vermogen motor:71 kW / 97 pk
Massa:1062 kg
Bouwjaar:30-11-1973
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

Stijlvolle MGB in de GT uitvoering! Dit prachtige exemplaar werd nieuw geregistreerd in 1973 in Nederland. Het gaat om hier om een zeer goed verzorgd exemplaar met uiterst fijne techniek en daarom ook zeer strak en prettig rijdend. De licht gemodificeerde en pittige 1800 cc motor met weber carburateur loopt fantastisch mooi en zorgt voor voldoende vermogen. De snelheidsmeter is hierop aangepast en loopt tot 220 km in plaats van de 200 km zoals gebruikelijk. Als zeer gewaardeerde accessoire is deze MG uitgevoerd met een overdrive versnellingsbak welke zorgt voor meer rust en rijplezier bij hogere snelheden en langere afstanden. Optische verfraaiing zijn de fraaie 72 spaak competitie chromen spaakwielen , prachtig houten dashboard, en een fraai lederen interieur. De carrosserie verkeerd in een zeer strakke en gave conditie, in het verleden werd deze keurig opnieuw nieuw gespoten. Onderzijde en chassis zeer gaaf en solide. Voor dagelijks gebruik een uiterst geschikte klassieker! Op het salon van Brussel in 1964 presenteerde Coune een coupéversie van de MGB. De wijzigingen bleven niet beperkt tot een simpele hardtop: dankzij onderdelen van onder meer Renault en Simca ontwierp hij een auto met een eigen persoonlijkheid, met een aflopende daklijn en een Ferrari-achtige achterkant. Het ontwerp werd zo goed ontvangen dat Coune hem besloot te produceren. Aangestoken door dit succes introduceerde MG de MGB GT in 1965 . Deze gesloten versie werd ook wel ‘poor man’s Aston Martin’ genoemd. De fraaie lijnen had de GT deels ook te danken aan de bemoeienis van de grootmeester in carrosserievormen: Pininfarina, die tevens het prototype bouwde.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Chromen instaplijsten
  • Chromen spaakwielen
  • Glazen achterraam met verwarming
  • Hout accenten
  • K&N luchtfilter
  • Lederen bekleding
  • Moto-Lita stuur
  • Overdrive
  • Nummer Hofman.nl: 15934

360 graden foto / Video

    Neem contact op over deze auto


    Home