Tomos Bromfiets 4 L GL

  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 1
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 2
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 3
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 4
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 5
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 6
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 7
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 8
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 9
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 10
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 11
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 12
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 13
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 14
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 15
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 16
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 17
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 18
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 19
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 20
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 21
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 22
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 23
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 24
  • Tomos  Bromfiets 4 L GL thumbnail 25
€ 2490,-
Merk:Tomos
Model:
Type:Bromfiets 4 L GL
Carrosserie:Overig
Aantal deuren:0 deuren
Transmissie:Automaat
Tellerstand:5 km
Kleur:overig
Cilinderinhoud:49
Aantal cilinders:0
Vermogen motor:1 kW / 1 pk
Massa:57 kg
Bouwjaar:31-12-1987
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

In Nederland wordt de Tomos 4L geïntroduceerd met een geheel nieuw rijwiel gedeelte en het bovengenoemde blok in 4 versnelling uitvoering. Er is een sterke gelijkenis met de oude Tomos modellen, echte het frame is in basis breder.Waar in de prototypen waarschijnlijk nog de oude 19 inch velgen worden gebruikt, wordt er al snel overgestapt naar 18 inch. De 4L verschilt verder door het gebruik van nieuwe naven zonder de holle assen, een andere achterbrug, met andere schokbrekers en los afneembare kettingschermen.De 4L heeft op dit moment in vergelijking met de toekomst nog het aluminium Hella achterlicht , de achterschokbrekers met dichte chrome bussen, een volledig gespoten blok, maar vooral nog het originele trial-stuur met ingeslagen logo. Het voorspatbord was nog in de kleur van het frame gespoten. De oude ronde cilinder met zijn kleinere spoelpoorten wordt vervangen door de nieuwe vierkante cilinder met bredere spoelpoorten. Hierdoor is een aanpassing aan het carter noodzakelijk, ook hier zien we grotere spoelpoorten. Tegen het einde van 72 volgen tevens een volledig chrome voorspatbord, gepolijste koeling behuizingdelen van het blok en een gepolijst koppelingsdeksel. Gedurende deze periode wordt in Nederland ook tijdelijk een 50cc motorfiets aangeboden, in Slovenië beter bekend als kolibri 15, in Nederland als ST50. Deze buikschuiver heeft hetzelfde blok als de 4L maar nu met 5 versnellingen welke circa 5pk aflverde. Toen de motorfiets onverkoopbaar bleek te zijn in Nederland zijn nog de aanwezige modellen omgebouwd naar bromfiets.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 15728

    Neem contact op over deze auto


    Home