MINI 1275 GT

  • MINI 1275 GT  thumbnail 1
  • MINI 1275 GT  thumbnail 2
  • MINI 1275 GT  thumbnail 3
  • MINI 1275 GT  thumbnail 4
  • MINI 1275 GT  thumbnail 5
  • MINI 1275 GT  thumbnail 6
  • MINI 1275 GT  thumbnail 7
  • MINI 1275 GT  thumbnail 8
  • MINI 1275 GT  thumbnail 9
  • MINI 1275 GT  thumbnail 10
  • MINI 1275 GT  thumbnail 11
  • MINI 1275 GT  thumbnail 12
  • MINI 1275 GT  thumbnail 13
  • MINI 1275 GT  thumbnail 14
  • MINI 1275 GT  thumbnail 15
  • MINI 1275 GT  thumbnail 16
  • MINI 1275 GT  thumbnail 17
  • MINI 1275 GT  thumbnail 18
  • MINI 1275 GT  thumbnail 19
  • MINI 1275 GT  thumbnail 20
  • MINI 1275 GT  thumbnail 21
  • MINI 1275 GT  thumbnail 22
  • MINI 1275 GT  thumbnail 23
  • MINI 1275 GT  thumbnail 24
  • MINI 1275 GT  thumbnail 25
  • MINI 1275 GT  thumbnail 26
  • MINI 1275 GT  thumbnail 27
  • MINI 1275 GT  thumbnail 28
  • MINI 1275 GT  thumbnail 29
  • MINI 1275 GT  thumbnail 30
  • MINI 1275 GT  thumbnail 31
  • MINI 1275 GT  thumbnail 32
  • MINI 1275 GT  thumbnail 33
  • MINI 1275 GT  thumbnail 34
  • MINI 1275 GT  thumbnail 35
  • MINI 1275 GT  thumbnail 36
  • MINI 1275 GT  thumbnail 37
  • MINI 1275 GT  thumbnail 38
  • MINI 1275 GT  thumbnail 39
  • MINI 1275 GT  thumbnail 40
  • MINI 1275 GT  thumbnail 41
  • MINI 1275 GT  thumbnail 42
  • MINI 1275 GT  thumbnail 43
  • MINI 1275 GT  thumbnail 44
  • MINI 1275 GT  thumbnail 45
  • MINI 1275 GT  thumbnail 46
  • MINI 1275 GT  thumbnail 47
  • MINI 1275 GT  thumbnail 48
  • MINI 1275 GT  thumbnail 49
  • MINI 1275 GT  thumbnail 50
  • MINI 1275 GT  thumbnail 51
  • MINI 1275 GT  thumbnail 52
  • MINI 1275 GT  thumbnail 53
  • MINI 1275 GT  thumbnail 54
  • MINI 1275 GT  thumbnail 55
  • MINI 1275 GT  thumbnail 56
  • MINI 1275 GT  thumbnail 57
  • MINI 1275 GT  thumbnail 58
  • MINI 1275 GT  thumbnail 59
  • MINI 1275 GT  thumbnail 60
  • MINI 1275 GT  thumbnail 61
  • MINI 1275 GT  thumbnail 62
  • MINI 1275 GT  thumbnail 63
  • MINI 1275 GT  thumbnail 64
  • MINI 1275 GT  thumbnail 65
  • MINI 1275 GT  thumbnail 66
  • MINI 1275 GT  thumbnail 67
  • MINI 1275 GT  thumbnail 68
  • MINI 1275 GT  thumbnail 69
  • MINI 1275 GT  thumbnail 70
  • MINI 1275 GT  thumbnail 71
  • MINI 1275 GT  thumbnail 72
  • MINI 1275 GT  thumbnail 73
  • MINI 1275 GT  thumbnail 74
  • MINI 1275 GT  thumbnail 75
  • MINI 1275 GT  thumbnail 76
  • MINI 1275 GT  thumbnail 77
  • MINI 1275 GT  thumbnail 78
  • MINI 1275 GT  thumbnail 79
€ 21900,-
Merk:MINI
Model:1275 GT
Carrosserie:Overig
Aantal deuren:0 deuren
Transmissie:4 versnellingen
Tellerstand:90600 km
Kleur:rood
Cilinderinhoud:1275
Aantal cilinders:4
Bouwjaar:10-08-1972
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

Originele en mooie Mini 1300 cooper met de unieke en bijzondere hydrolastic vering, afkomstig uit Spanje en door het gunstige klimaat roestvrij gebleven , met de originele dubbele SU carburateurs, voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger om het extra motorvermogen te temmen . De massaproductie begon met de opening van de Authi fabriek in Pamplona in 1969. In april van dat jaar kwamen er twee versies van de Mini 1000 op de markt, respectievelijk Standard en Especial. Zelfs de standaardversie werd destijds als relatief goed uitgerust beschouwd. Van 1964 tot 1971 hadden de Mini's het door Alex Moulton ontworpen hydraulische veersysteem met de benaming 'hydrolastic'. Daarna ging men, met name uit kostenoverweging, weer terug naar de oorspronkelijke rubber elementen voor de vering.De Mini zou de hoogste verkoopaantallen behalen van alle modellen in de korte geschiedenis van Authi, met meer dan 140.000 exemplaren tegen de tijd dat de fabriek zeven jaar later werd gesloten.De auto werd volledig geassembleerd in Pamplona. De carrosserie werd geleverd vanuit Engeland, de motor en de versnellingsbak werden vervaardigd in de eigen fabriek. In oktober 1968 verscheen de Mini 1275 C waarvan de C aan het einde aan de Cooper deed denken. Deze was uitgerust met lederen stoelen, een notenhouten dashboard en met diverse andere uitrustingsdetails die op de in Engeland geproduceerde Mini's niet leverbaar waren.In 1971 introduceerde Authi de Mini 1275 GT waarvan de specificaties nauw overeenkwam met die van de overeenkomstige in Engeland gebouwde Mini 1300 Cooper. Deze auto verving het eerste model van het bedrijf, de Mini 1275 C. De lederen stoelen en het notenhouten dashboard van het oude model verdwenen. Het bedrijf bleef bestaan tot 1976 toen British Leyland geen geld meer had en de bijna nieuwe Authi-fabriek werd verkocht aan de autofabrikant SEAT .

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 15580

360 graden foto / Video


    Neem contact op over deze auto


    Home