MG B MGB GT Overdrive

  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 1
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 2
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 3
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 4
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 5
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 6
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 7
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 8
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 9
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 10
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 11
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 12
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 13
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 14
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 15
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 16
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 17
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 18
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 19
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 20
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 21
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 22
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 23
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 24
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 25
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 26
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 27
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 28
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 29
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 30
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 31
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 32
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 33
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 34
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 35
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 36
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 37
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 38
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 39
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 40
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 41
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 42
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 43
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 44
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 45
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 46
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 47
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 48
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 49
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 50
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 51
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 52
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 53
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 54
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 55
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 56
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 57
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 58
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 59
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 60
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 61
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 62
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 63
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 64
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 65
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 66
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 67
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 68
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 69
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 70
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 71
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 72
  • MG B MGB GT Overdrive thumbnail 73
€ 24900,-
Merk:MG
Model:B
Type:MGB GT Overdrive
Carrosserie:Coupé
Aantal deuren:2 deuren
Transmissie:4 versnellingen
Tellerstand:10907 mijl
Kleur:rood
Cilinderinhoud:1798
Aantal cilinders:4
Vermogen motor:71 kW / 97 pk
Massa:1095 kg
Bouwjaar:03-10-1973
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

Keurige MG MGB in stijlvolle GT uitvoering! Dit exemplaar werd voor het eerst geregistreerd in 1973. Het gaat om hier om een zeer goed verzorgd exemplaar met uiterst fijne techniek en daarom ook zeer strak en prettig rijdend. De pittige 1800 cc motor loopt fantastisch en zorgt voor voldoende vermogen. Als zeer gewaardeerde accessoire is deze MG uitgevoerd met een overdrive versnellingsbak welke zorgt voor meer rust en rijplezier bij hogere snelheden en langere afstanden. De carrosserie verkeert in een zeer strakke en gave conditie, in het verleden werd deze keurig nieuw gespoten. Onderzijde en chassis zeer gaaf en solide. Het interieur is typisch ingetogen jaren 70 uitgevoerd met enkel het hoognodige aanwezig. Voor consequent gebruik een uiterst geschikte klassieker! Als extra optie voorzien van getint glas en verchroomde rostyle velgen. Op het salon van Brussel in 1964 presenteerde Coune een coupéversie van de MGB. De wijzigingen bleven niet beperkt tot een simpele hardtop: dankzij onderdelen van onder meer Renault en Simca ontwierp hij een auto met een eigen persoonlijkheid, met een aflopende daklijn en een Ferrari-achtige achterkant. Het ontwerp werd zo goed ontvangen dat Coune hem besloot te produceren. Aangestoken door dit succes introduceerde MG de MGB GT in 1965 . Deze gesloten versie werd ook wel ‘poor man’s Aston Martin’ genoemd. De fraaie lijnen had de GT deels ook te danken aan de bemoeienis van de grootmeester in carrosserievormen: Pininfarina, die tevens het prototype bouwde.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Getint glas
  • Oliekoeler
  • Overdrive
  • Rostyle wielen
  • Tochtraampjes
  • Toerenteller
    • Nummer Hofman.nl: 14494

    360 graden foto / Video

      Neem contact op over deze auto


      Home