Inlaatkanalen conversie door MG competitions
Altijd op zoek naar meer vermogen om mee te racen worden nu op een moderne CNC machine de inlaatkanalen voorzien van putjes, voor het bevorderen van de luchtstroom. Ook de golfballen zijn op die manier behandeld. De putjes maken de stroming langs de bal turbulent. Deze energierijke luchtstroom kan het oppervlakte van de bal langer volgen, waardoor het weerstand verhogende zog minder wordt. Op de foto is te zien hoe het oppervlakte van het inlaatkanaal is bewerkt. Let ook op de grote in- en uitlaatklep, die zijn maximum maat heeft bereikt. Natuurlijk wordt als basis de 12H2709 big valve cilinderkop gebruikt die standaard was op de MGB’s voor Europa in de periode 1972-1974.
MG competitions Holland
MG competitions is ontstaan uit enthousiasme voor het racen met de MG’s tijdens de MG Noord sportieve weekenden die georganiseerd werden door Bas Gerrits, Anton Gelissen, Jan de Jonge en Eelco Hofman op de TT-baan te Assen van 1994 tot 1997.
Binnen MG competition gaat het ontwikkelen en vinden van meer Pk’s in de oude MGB motoren nog steeds door. De oude trouwe MG B-serie motoren werden gebouwd door Austin en Morris, van 1956 tot 1986, die is gebruikt in diverse automerken. Standaard in de MGB had de motor 90 pk, met veel aanpassingen leveren de motoren nu rond de 180 pk in race uitvoering.
powered by Rinus Valentijn