We hebben ons hele leven gewijd aan de watersport en veel op zee gevaren. Maar door de toenemende drukte en de aanblik van gigantische windmolenparken hebben wij besloten het leven over een andere boeg te gooien en hebben vorig jaar het schip verkocht.
Ik heb altijd al met een schuin oog naar mooie oldtimers gekeken en toen ik met mijn buurman in zijn MG de Octagon toer 2019 gereden heb was ik eigenlijk verkocht.
Op een mooie dag begin Mei vorig jaar zei mijn vrouw; je hebt nu nog tijd van leven dus als je het wil moet je het nu doen.
De volgende dag raakten wij verzeild bij Hofman in Leek, de keus ging tussen een Triumph TR6 of een MGB.
Wij werden prima geadviseerd door Jan Jaap Dallinga en zo kwamen wij thuis met een koopcontract van een hele mooie rode MGB Roadster.
Hier heb ik bepaald geen spijt van gehad en heb inmiddels een flink aantal toertochten gereden, gelukkig raakte mijn vrouw ook enthousiaster en zijn wij aangestoken door het oldtimer virus. Bij een bezoekje aan Hofman dit voorjaar liep ik tegen een MGC GT en een hele mooie MGB GT V8 aan, de lijnen van een MGB GT doen mij ook wel wat met het bijkomend voordeel dat je het oldtimer seizoen wat verlengt.
Deze twee auto’s lieten mij niet meer los en na wat research naar deze twee modellen viel de MGC GT uiteindelijk af en zijn wij gegaan voor de hele mooie gerestaureerde en roestvrije MGB GT V8 met heritage carrosserie.
Zo zijn wij nu de trotse eigenaren van twee prachtige MG’s.
Helaas heb ik niet veel sleutelervaring aan auto’s maar dan weer wel aan boten, misschien dat dat helpt.
Ik zoek nog naar een manier om mijn kennis op het gebied van auto onderhoud te vergroten maar ben wel van plan de auto’s door Hofman te laten onderhouden. De hoofdzaak van het plezier zit hem tenslotte in het rijden met auto’s die meer beleving geven dan de huidige moderne auto’s met hun veelvoud aan elektronische snufjes.